smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Det blåser

Av Åsa Rönning Mickelsen - 8 mars 2011 17:07

på toppen sägs det men nu blåser det på min     nivå också och lite sol   fram och tillbaks. Jag har varit akut migränvårdare idag, min dotter K   fick en redig omgång migrän så det blev sängen och mörkt rum, jag fick ringt min kompis E som sliter med eländet migrän och fick hjälp om vad som är bäst i medicinering, apoteket   fick en kund och damen sa samma sak men det vi hade receptfritt i sverige fanns bara på recept här, hon mår "bättre" nu säger hon   men skall enligt E ta  det luuuuugnt. Min stoooora   dotter Mimmi   

är i v 38 här, vi trodde lilltjejjen   skulle komma (dagen är inte slut ännu) på hennes födelsedag då det kröllade till lite men ack nej som elefanten långt och länge i väntans tider. Vi väntar fortsatt. Mitt stora barnbarn A   kungen är lite krasslig och drar nog sin syster E   med sig hoppas det blir lindrigt med allt skräp man drar på sig nu när våren kommer. Gymnastiken   igår har inte gett några smärtor idag,nej jag satt inte och tittade   på med kaffe i vattenflaskan ,fy den som trodde jag hahahaha var istånd till det .Såg en reklam på tv om en kaffemaskin som är europas mest sålda????? Skulle kolla efter den i sverige till min dotter men hehe den finns inte där,tillhör inte sverige europa tro? Får läsa på kartan .Idag var det lutfisk till middag som varit sedan jul i frysen,attan saauuuu gööööött.Fick ett litet jobb av dottern K att sticka handledsvärmare till henne ,svarta då hon skall ha dom till uniformen (hon har ledgångsreumatism). Det ser inte så uppseendeväckande ut då jag har tunnt garn så tog jag alpackagarn som skulle vara väldigt fint säger både Mimmi (som stickar mycket och vackert)och damen i butiken. Ja är det inte det ena så är det det andra sa betaldamen när hon fick näsblod med.Glenn   påpekade att det var kvinnodagen idag ,kärring gratulerar,man tackar. Sonen D   upptäckte att hon gamlekärringa bloggar gissa om det var nära hjärtmassage på stackarn i lastbilshytten då han upptäckt det. Gamla kärringar bloggar INTE fick jag veta. Han e fin han skall sladdra till brodern sin M   om detta ,tänker det kommer en portion om vad gamla kärringar får,skall och borde göra istället hahahaha sketongar.Dom skkulle bara veta vad man kan blogga om när man är 50 oj oj oj  . Nu blir det kaffe   med gubben   och stickning. Hej o hå fina grejjer snygga tjejjer.

 
 
Ulrika

Ulrika

8 mars 2011 17:53

Har D i lastbilen inte lärt sig att man är inte äldre än man gör sig? ;-)
Jag blir aldrig vuxen som sagt och bloggar vidare. haha
Sånt där alpackgarn, är inte det stickigt? :-S
Eftersom det väl är en form av ull? Eller kanske jag är ute med tandemcykel nu....
Tänkte man kanske skulle gjort till sina egna stackars händer... :-( Fast jag får klåda baara jag har ett hårstrå under kläderna och ull är ingen höjdare..

http://nollkollcarlsson.wordpress.com

Åsa Rönning Mickelsen

9 mars 2011 17:10

Haha Dennis är vettskrämd över kvinnfolks ideer kan tro.Vuxen vad är det?? hihi.Alpackan trodde jag också var stickig men icke sa nicke jätteskön att jobba med och efter förklaringen så är den bättre värmande än ull och humm då pris därefter,men till handledsvärmare kan man kosta på sig det går inte så mycket garn.Men å andra sidan en riktigt skön varm stickad tröja är heller inte att förakta ,det är dyrt i sig att köpa ullunderkläder men gör stor nytta så tja dyrt men gör god nytta för lederna

 
Kim

Kim

9 mars 2011 15:45

Lika bra att sonen D ändrar sin syn på vad man kan eller inte när åren går, annars lär han få ett väldigt långtråkigt liv :D
Hade han sagt så till mej hade jag kommit in i en ny trots-ålder, och Gud vet vad jag hade börjat med för tokigheter :D !!

krammm

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

9 mars 2011 17:07

Haha helst sant han hänger väldigt löst på att hon gamla kan komma i trotsen och allt sker hahaha Skall berätta för Dennis vad vi är i stånd till när 50 åren seglas in höhö

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards