smurfens-dag

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Åsa Rönning Mickelsen - 11 mars 2011 19:23

Idag fick jag träffat min syster   Pias dotter   Ronjas dotter    för första gången, en stor svarthårig härlig liten tjej hon vägde 4400 när hon kom nämligen. Vi åkte till stan och fick vägt och mätt lillan sedan stack vi inom cafeet och gottade     oss,lillan sov hela tiden alltså inget godis på henne,det vi mumsade får hon via mammas tuttar   hihi.

Den hemska jordbävningen/tsunamin i japan har gått hela dagen på nyheter ,det är fruktansvärt för alla inblandade en stor tragedi.

Pratade med min dotter Mimmi  ingen liten bebis   nu heller ohh nej hon håller sig benhårt i mammas mage och skall inte ut ännu,hon bara lurades på mammas födelsedag. Det är spännande och roligt för mina två stora barnbarn     när denna nya lilla medlem skall inträda i deras liv.

 Mina bägge busar     till söner ligger ute på vägarna och far med sina laster   från land till land och det känns inte roligt på vinterhalvåret med detta väglag på sina ställen men ett jobb är ett jobb och någon skall utföra den biten son eller dotter till någon annan om inte mig. 

Imorgon skall jag på Mc mässa i Lillerström och en hel del bilder kan komma på plats att njuta av här. Hejhopp allt på topp   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards