smurfens-dag

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Åsa Rönning Mickelsen - 17 mars 2011 10:14

Idag är det ingen skön sol,gårdagen njöts i fulla drag med sin varma sköna sol  .Igår  hittade jag  en paket med bivaxplattor som jag skulle rulla samman platta för platta till ett härligt doftande bivaxljus,la packen i fönstret för dom skulle värmas litegranna för att bli mjuka att rulla samman.Sagt och gjort dom lades i fönstret men nu var saken sådan att det projektet hade trillat ur teflonminnet här  ,jag hämtade Kajsa   och hennes två barn     Kim   kom hem med sin lille   och vi lagade middag åt och hade det mysigt när jag ser att något ligger i fönstret vad är det?

 Hahaha jodå en påse med en nersmält klump i som var fem vaxplattor smälta samman och varma så man kunde inte ta i påsen,åsa din hönshjärna där kom jag på vad jag skulle ha gjort med dom för några timmar sedan,jag la hela klumpen i en honungsburk av plåt och vattenbad smälte ner klumpen och i med två vekar, burken står på bordet och brinner och det luktar så gott honnumg ,allt fixarsig men kanske inte alla gånger till det man tänkte sig från början.

Idag har jag haft nysatacker   så jag tror ögonen trillar ur skallen   har pollenallergi o håriga djur så det är väl något skit kan tro  ,tänk om jag är allergisk mot våren hahaha. Jag skall se och få lurat min kompis Fröydis   till att sticka o köpa garn till något galet prosjekt igen ,tror inte det blir svårt att övertala henne hehe jag e klar.jag fann ett litet vårtecken i trädgården här igår   

tre små snödroppar/snöklokker om ni tittar noga till höger på bilden då är våren på gång. Kram hejhopp blommor i knopp    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards