smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Blogga varje dag eller bara då och då?

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemligt i bloggen kan tro  . Det har varit lite med lilla vovven Ozzy valpkurs och så har vi varit på små promenader och hemma hos hans kompis som också är en Fransk bulldog 3månader äldre och kolsvart,dom är så fina när dom busar dessa två  .  

Den goe stolen får jag inte ha själv längre då han fann ut hur skönt det var att ligga i den med fårskinn,attans jag får sitta på pinnastolen.  

Min stora kille Martin var hemma en väldigt kort sväng här,blir tyvärr allt för sällan då han kör lastbil    på Bulgarien och vidare ut i länderna. Det samma är det med Dennis han är väldigt lite hemma också,att jag fått samlat ihop dom med minsteman Douglas på samma gång är ju helt otroligt. Samma med mina tre flickor ingen på samma plats för ett foto nej då,får klippa ihop ett eget familjefoto   .  

Bara en mor kan älska denna trion av Daltonbröder hehe  .


  

Mitt lilla barnabarn Ella är inte så glad i Ozzy som det ser ut här oohh nej.  

Men testa gränser när han sover är ju helt okej för då blir man bara påkommen på sikt hehe. Lilla madam är 8 mån nu,tiden flyr.


Det har lackat mot jul sakta men säkert som alla andra år,jag skulle flytta runt glas från mitt ena skåp till ett annat upptäckten där var denna

  

på nedersta hyllan på varje glas står en stolt vagnpark till Leander på 5 och Sander på 3år,inte sjutton kan man bara bryta sig in och röjja i detta,näppe mormors hjärta klarade inte att göra det så alla glasen står kvar,vi fick dricka ur andra hahahaha det gick bra det med    .

Jag har nu vid 50 års ålder fått reda på vem jultomten i egen hög person är och har bildbevis på det också här är han

  

lycklig liten nisse kan jag säga.

 Vi firade julafton här hemma hos mig   och Glenn    .Kim  Kajsa  Dennis  Douglas  var dom enda av ungdomarna som var hemma här ,syrran Pia   kom en sväng också ,vi hade det jättemysigt.


Nu är det kvällen på juldagen och jag har tagit det väldigt lugnt idag,skulle fixa en lampa på morgonen och lyckades dra på mig ett helvetiskt ryggskott så klart    ,har gjort allt som står i min makt att trots smärta och krokighet göra vissa saker med denna kropp för att tja lindra ryggskottet men åt helsicke så klart,jaja det var väl julklappen för all min elakhet hahahahahahaha phu kan inte vara lite heller.

Kram på er allaesamman till nästa lika heta blogg rullas ut på nätet.

Ta det attans lugnt i trafiken och överallt.

 



 
 
Ingen bild

Myran

25 december 2011 18:52

Kul att du är på G igen ute i bloggvärlden. Saknar dina inlägg.
Dessa Daltonbröder är helt underbara. Just nu sitter jag här i min ensamhet och kan inte tala. Rasp i rören totalt. Annars har jag haft en bra jul så långt.
Kramar till er alla.

Åsa Rönning Mickelsen

29 december 2011 21:02

Guinness Guinnes är svart och bra mot allt,om inte den hjälper så är det varje fall något att sitta och skratta åt när många nog gått ner hehe. Julen har varit bra här med paket och mat upp till tänderna phu men mysigt ,nu går det mot nyår och nästan alla kommer hem utom två av Daltons,dom är på jobb.Kram så länge från alla på guinnessbryggeriet hehe

 
Kim

Kim

29 december 2011 13:31

Hej du :)
Roligt att få en liten rapport från din vardag.
Men skit med ryggen...men men shit happens ;)

Så Ozzy har kommit på att du har ett alldeles för varmt hjärta där inne...tja då blir det pinnstol.
Mina tar över allt mer yta här i mitt hus, både obekvämt och mysigt ;))
Tex. jag sitter obekvämt och snett på en kant av soffan för att inte väcka den lilla vovven som sover så gott =))
Här behövs ingen valpkurs här behövs en mattekurs :D

Det var mej en väldigt söt tomte!!

kram på dej och hoppas ryggen snart slutar att bråka!



http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

29 december 2011 20:59

ja tusan rapporterna kommer glest nu mer. Ryggen är väl bara där som prydnad för man skall kunna gå igenom livet med högt huvud,annars funkar den ju inte så att säga. Haha ja där ser du dessa attans små djuren mattekurd är något att tänka på och vi är nog på god väg då dom små fostrar oss till sin fördel hela tiden. Den lilla tomten hade bekymmer för sitt breda bälte då -mamma slänger hela tiden mina kläder överallt så jag fick ta detta breda bältet av henne,hahaha undrar veeeem som slänger kläder överallt?? kan bara vara en och det är mamma . Kram så länge från en ryggradslös gammal annaconda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 oktober 2011 18:56

  Det har varit lugnt en period på bloggen. Det har inte varit på grund av för lite att skriva om ,ohh nej tvärtemot.  Min biodling/birökting har gått bra kan jag säga, 13kg sommarhonung och 18kg ljung/lyng honung. Detta har blivit omrört i en veck...

Ovido - Quiz & Flashcards