smurfens-dag

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Åsa Rönning Mickelsen - 4 mars 2011 15:04

Idag startar jag min blogg  . Det blir lite svammel om allt och inget. Vädret här hos mig i kalla Norge är fortfarande snö snö och åter snö,vädret kan vi inte göra något mer åt än att foga oss  . Det är redan Mars månad och min äldsta dotter fyller massor av år i morgon  ,tiden går och vi följer med. Hon skall få en liten bebis, mitt 6e barnbarn  lika spänd var gång och lika roligt.Det är 3killar       och 3 tjejjor      med den lilla som kommer snart. Mina barn är 3killar      och 3 tjejjor      . Åldern är från 31 år ner till 12. Själv är jag snart inte 49 längre utan 40 tio som min son sa när skulle lära sig räkna till 50 som liten.Mina intressen är några stycken,

porslinsmålning, stickning, virkningbroderier, göra halsband, bilkåren, gamla ting ja listan kan bli väldigt lång här, det som är positivt bra och roligt i livet tycker jag om men även det tunga måste vara med också, tyvärr är livet skapat så att allt skall finnas men tydligvis inte i rätt doser,många gånger för mycket av tragiska ting .Min man  Glenn har ett stort intresse i att bevara restaurera gamla traktorer/maskiner och det är väldigt kul att se efter renovering att det gamla lever kvar.Vi går lite över gränsen i bådas intressen och engagerar oss tillsammans vilket inte ger någon gnissling oss emellan på hobbybasis hehe  .

Här är massa dimma/tåke och 0 grader ute och solen ligger bakom men finns där 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards