smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Midsommar hos oss

Av Åsa Rönning Mickelsen - 27 juni 2011 15:49

Midsommarhelgen firade vi i trevligt sällskap       med  M o L. N o C. och min älsta dotter Mimmi med Henrik och lilla Ella dom två stora gullgrisarna var hos pappan sin så dom kommer hit senare i sommar. Vi hade lite blandat väder sol och regn om vart annat,men skit samma det var folket som var viktigast och vi trivdes och myste samman. Midsommaren är nu överstökad och detta betyder att vi går närmre mörkare tider nu,hahaha den var positiv vill jag säga. 

 N o C fick telefon på Söndagen att dom fått ett nytt litet barnbarn igen en liten kille denna gången med han var stor och fin och det hade gått bra med dem båda på BB.

Idag har jag och lillchefen Douglas   varit i Tönsberg och shoppat loss, dojjor o brallor var behovet i den garderoben och mycket stöning över att mamma   var med huff o fy så illa men betala fick jag hehe.

Jag undrar lite om det blir någon riktig skön sommar i år för nu är det som förra året grått regningt mer än det är sol jaja vi får välse det är ju inte snö det  som kommer ned.


Jag skall upp till mina små bin idag igen och hoppas på att dom är nöjda och glada,bin tycker inte om dåligt väder så då kan dom vara lite småsura. Förra gången var min drottning borta på riktigt inga ägg var lagda och drottningceller 5 st petades bort medan vi behöll den 6 cellen så dom får ställt med en ny drottning(stilla övergång  kallas det) dom hade inte rymt i allafall men vem vet idag kan dom vara färre vi får se.

Idag skall vi hantera avläggare det är en form av delning av bifamiljen till en ny kupa med ny drottning,har inhandlat kupa och fått målat den till den nya familjen min. Det är en del jobb innan man får rutin och innan man förstår helt vad man gett sig in på.

Var lite förtvivlad över vad jag gett mig på för 14 dagar sedan och hade helt tron på att detta går inte vad har jag gjort,då tröstade handledaren oss med att värre blir det och sedan blir det bra så jag hänger i fullt ut,säger som Pippi Långstrump -Detta har jag aldrig gjort detta klarar jag.    


Nu blir det inte mer idag,hoppohejleverpastej allihop      


 
 
Ingen bild

Myran

27 juni 2011 18:03

Låter som en härlig midsommar om än att ni saknade full sol. Nu har vi en perfekt väderlek. Lagom varmt, skarp sol och faktiskt så har jag badat idag.
Kramisar Inger

Åsa Rönning Mickelsen

10 juli 2011 21:20

Ja det var faktiskt riktigt mysigt trots allt. Har inte varit i och badat än jag nej burrrrr.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards