smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Händelser på Nykirke idag.

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan där jag bor Nykirke och Holmestrand 5 pers var med och en svårt skadad hittills,jag hoppas innerligt att det går bra med alla. Min dotter Kim var med för en vecka sedan på detta tåg.Fruktansvärt oavsett vad som sker för olyckor. www.tb.no www.gjengangeren.no www.xtremfoto.no för den som vill läsa om hur det går/gått.

Idag är jag nog lite bättre efter farbror Doktorns tablettmix så nu går det åt rätt håll . Solhelvetet hahaha skiner i full kraft idag ,räcker det att jag skriver UUUNDERBAAART!  Nu blir det inte mer skrivit här för nu tar jag den fyrbente raske vaktunden på tur i solen  

Måste ju känna mig trygg på min promenad hahahaha 

Kram allihop var rädda om er          

 
 
Ingen bild

Myran

15 februari 2012 17:52

Usch! Det låter inte bra med tåget. Förstår att du höll på att sätta kaffet i halsen.
Jag saknar också våra symöten jättemycket. Skulle vara roligt att få se koftan i verkligheten. Jag har ju sagt så många gånger att jag skulle vilja hälsa på. Det var ju ett antal år sedan. Nja, här får i allfall bli lite bättre väder. Koftan lär kanske ändå inte bli klar förrän till våren.
Kram!

Åsa Rönning Mickelsen

16 februari 2012 11:38

Det har gått så bra det kan efter omständigheterna för dom som var med i tågolyckan, får rapport av Kim här. Det är ju illa det som skett men tack o lov tog det inte liv. jag har kommit vart fall ca 15cm på koftan,det går såpas sakta då jag stickar 200m åt gången ,det är upplagt på en rundsticka. Alla tre styckena blir ju klara samtidigt så det är bara två armar kvar och kanter runt. Vi får bara få ihop schemat så vi kan ses här,hahaha liggplats finns då Ozzy fick ärva Geishas korg hahaha. Vi får prva att pussla ihop akuta symöten hihi.Kram

 
Ingvor

Ingvor

16 februari 2012 09:02

Jo det hoppas man alltid att det går bra för dom som var med,
Ja det är ju så glädjande att se solen, hade glömt hur det såg ut när den lyste.
Hoppas din dag blir bra.
kram

http://www.farmorspysselh.blogspot.com

Åsa Rönning Mickelsen

16 februari 2012 11:40

Min dotter är Konduktör så hon redovisar för mor här,det har gått så bra det kan för dom inblandade,gott att höra men är ju illa när sådant sker,tack o lov inga liv som gick. gissa om jag gottade mig med solen aaahhhh,kram

 
Kim

Kim

16 februari 2012 19:12

Otäckt med olyckan!
Man ska ju inte vara egoistisk..men vilken tur att din dotter inte var med...

Skönt att hästkuren har har effekt, där ser du va bra hästar är ;))

Hoppas promenixen i solen gjorde dej gott.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

17 februari 2012 10:45

Usch ja man får bara pusta ut och tänka på hur det gått för dom andra,det skall inte vara livshotande men så är ju frågan om det blir framtida men för dom drabbade på ett eller anna sätt. Hihi ja jag har inte plats till en häst men får däremot nöja mig med en väldigt fin utsikt till grannen som har tre väldigt fina hästar som går i sin hage med bara en åker emellan oss så det får bli hästkur för min del.Solen kändes faktiskt lite granna i ansiktet på kvällen det sträckte lite i bland rynkorna så den hade nog satt sig på pränt efter turen,det är så sknt med sol ooohhh ,kram

 
Kim

Kim

22 april 2012 14:17

Men halååååå någon hemma ;)))

Du är tagged på min blogg =O

Xtra kram... ;)

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

22 april 2012 17:30

Host härk , har inte "hunnit" blogga på en stund och har huuuuuuur mycket som helst att blogga om hahaha kan tro det är censurerat men så är inte fallet,skall ta mig i kragen. Kraaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 oktober 2011 18:56

  Det har varit lugnt en period på bloggen. Det har inte varit på grund av för lite att skriva om ,ohh nej tvärtemot.  Min biodling/birökting har gått bra kan jag säga, 13kg sommarhonung och 18kg ljung/lyng honung. Detta har blivit omrört i en veck...

Ovido - Quiz & Flashcards