smurfens-dag

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Åsa Rönning Mickelsen - 30 mars 2011 16:43

Nu kommer det lite skit igen på bloggen.Vädret är underbart med härlig sol  snön har gett sig på vissa ställen    

Mitt barnbarn går och sprätter i deras sandlåda ,bra att snön blev borta där med det första,och garaget är helt utan snö nu   

Jag   har varit på porslinsmålningskurs igenmed Eva    och denna gången var temat Tivoli ,oj oj så lätt då kan man tro men icke sa nicke,vår jätteduktiga (vi har bara sådana) handledare AE hade fixat ihop ett kul och lite knivigt tema som alla löste på sitt vis och med sina färger ,alltid lika fina resultat från alla deltagare som är duktiga på var och en sitt sätt.  En gammal målarkompis som inte varit med på några år dök upp som deltagare på kursen vilket var jättekul att få träffas igen efter några år.Här är det jag hann få ihop

  

 

Jag   och Fröydis   var i Oslo en tur förra veckan luftning av landsortsbor  i storstad kallas det ,allt gick så bra så bra tills jag   skulle betala biljetten i parkeringshuset,stoppar i biljetten i automaten och vips kommer en kastvind som plockar med sig biljetten som ett singlande löv med fart bort från automaten Fröydis   gracil som en "gazell"     satte efter biljetten innan den stack ut på stora vägen och haffa den så vi fick betalt och kom ur bommen,det var en syn detta och ett gott skratt som förlänger käften och livet för dom som vet.Nu skall jag njuta ute i solen lite innan kvällen kommer .Hej från mej till dej  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards