smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Sommar??

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 juli 2011 19:26

Denna sommaren kommer vi inte att glömma med det första är jag rädd, 22/7 sker ett terrordåd/massaker som inte är trovärdig av en enda människa med en för mig sjuklig fixering och filosofi, jag skall inte orda mer om denna tragedi än så här resten får vi via media.       

Denna sommaren och förra sommaren glömmer vi inte nej då det regnar bort i år igen efter midsommar ,sjutton också. Jag har varit ute 6mil på min lilla bajk   för att få lufta hjärnan och befria den från dessa tankar och frågetecken som varit sedan 22/7,jag kan ingenting göra åt det mer än att som fler med mig finnas här om någon behöver .    


Nu till något lite roligare.  

 I stugan har det då flyttat in en styck liten råtta av sorten fransk bulldog,   OZZY heter han och är svart och vit som dom svenska gamla polisbilarna eller som kossorna då om man vill det.

Han föddes 11/5.2011 så han är bara bebis ännu,men jisses vilken bebis tänderna är överallt där dom inte skall vara ordet fy o nej är väl det enda han hör samman med duktig. Han     är så glad i alla som kommer och som finns runt honom så att ha honom som vakthund ser jag redan nu som kritiskt,dom behöver inte ens ett köttben tjyvarna bara dom ägnar sig åt honom är han nöjd .

Det är mycket bus i den lilla råttan, han tål inte at bli rastad när det regnar ooohhh nej han är gjord av tunnaste gips då för blir han blöt så gnäller/skriker han förmodligen i tron att han som gipshund smälter ned till en hög. Vi strider litegranna om vem som skall vara alfahannen här Ozzy och familjen,undrar vem som vinner hehe.Han är väldigt snäll och när han slappar då SLAPPAR han   Man kan slappna av som dörrmatta för exempel   eller som flickorna i Paris.

Han hade en liten affär med mitt minsta barnbarn Ella  gällande hennes babysitter hon har här hemma,det ändade med att hon sprätte med benen så han fick sig en kick och rullade baklänges efter det är bara babysittern något han delar med Ella   sedan hon reste hem,Ella   var inte tjejjen men intresserade sig av att gulla med efter volten.

Trots denna sommarens skitväder om vartannat så har vi här haft hittills en riktigt riktigt trevlig och fin sommar med ungarna   och de sina   här, kompisar   hemifrån Falkenberg och Sätila   som löst av varandra här så vi har grillat babblat småölat och ta mig tusan bara haft det jätte mysigt,sådant gör en fin sommar trots allt.

Mitt äldsta barnbarn stannade hos mormor när familjen åkte vidare och han följer med mig ner när jag skall iväg i början av Augusti.


Samtidigt är det ju lite bra med regnet för då får man stickat lite till vintern(vinter hemska tanke,snöööö) har stickat en mössa och en halsduk då i juli månad ,jaja få det gjort.     När jag stickade denna halsduken frågade mitt barnbarn   -mormor stickar du en matta?? Tack till honom hahaha så nu är detta min vintermatta att ha runt halsen.

Det är måndag idag ja och mina bin är på lyngtrekk/ljungdrag i Telungen i Telemark alltså har jag inte varit och passat på dom då det är ca 2.5tim enkel väg dit. Det blir helt klart en tur ner för att möjligens mata dom innan dom hämtas hem,vår handledare hojtar till när det är dags för en av delarna.Vi skall slunga honung i mellantiden och det skall bli spännande att se hur det går till.Jag känner fortfarrande en förvirring över vad jag gett mig inpå men vill säga att den lättar lite för var gång vi jobbat med bina så bra skall det gå det känner jag.

Nu blir det inte mer från mig i afton,   stor varm kram till alla er därute ,var rädda om er och alla runt er nära kära och vänner med fler.    


 
 
Ingen bild

Myran

25 juli 2011 21:52

Har du skaffat vovve? Kan du inte ta en bild på hur han verkligen ser ut? Alla verkar skaffa franska bulldoggar nu för tiden. Vad är det som är så speciellt med dem?

Åsa Rönning Mickelsen

30 juli 2011 14:27

Det blev ju en liten byracka i stugan,som om vi inte hade nog djur fiskar,katt,bin och spindeln bina får ju stå ute då när dom kommer hem. Fransk bulldog är väl kanske poppis på grund av att dom är väldigt glada lätta att ha att göra med och framförallt familjära och glada i alla människor. Sen blir han ju inte så rasans stor 14kg som fullvuxen och låg i höjd och muskulär,envisa klart det har vi märkt.Men skäller inte med någon reda heller så det är en rätt tyst hund.

 
Kim

Kim

30 juli 2011 15:01

Grattis Ozzy till att ha valt en sån gullig familj.
Om du bara charmar dom och är envis så kommer du ha kontrollen i stugan!

Voff voff från Milla och Loa (cheferna i Kims hus)

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

30 juli 2011 15:24

Tusen tack. Det värsta är väl att man blir svag för denna dära lilla sakens ideer men jag jobbar på att kvinna upp mig till DIKTATOR i huset hahaha går inget vidare men när det gäller Ozzy och hans planer(stööön) DÅ måste jag bara vara chef alltså.Så det är väl som hos dig vi är flockledare nr 2 kan tro.Så jag charmar på . Kram från "chefen"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards