smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Bloggen blooooooggen

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 juni 2011 20:58

Jag har inte avslutat min blogg nejdå då jag fick den förfrågan  . Det är bara så att jag haft lite väl mycket runt mig och har fått skrivkramp   hehe med andra ord så skulle jag ju skrivit lite och berättat men nejdå detta faller till hemligheterna hehe.  Men då kan det innebära att denna bloggen blir lite länfre nu när författaren får fart på pekfingret över bakstavstangenterna p maskinen här...hehe gläd er  . Jag tänkte jag skulle visa ett par bilder (Kim i Spanien) på det fina 17maj firandet här i byggden Nykirke full uppslutning i byggdehuset av alla som kan krypa och gå väldigt flott pompa och ståt något vi svenskar borde ta efter på vår nationaldag 6 juni.  

 

Som ni ser en härligt festlig uppslutning och gott väder upptill.  

Mimmi och Henrik med barn var hemma en tur och vi myste och kopplade av tillsammans hehe så gott man kan med ett knippe härliga rörliga barn i stugan mysigt var det i alla fall. Det togs en del foton av det femåriga barnbarnet paparazzin och bilderna blev detta  

Detta är då hans kusin lilla Ellas fot antagligen hann inte resten med att fastna på FOTot hehe som ni ser men hon är med till viss del då   sedan fick mormor ett svep upp i näsan av paparazzifotografen  

som ni ser är näsan nypetad från kråkor alltså fritt luftintag hehe  

Och här har vi då självaste hovfotografen i denna stugan Råttan själv

 

myndig liten man hahaha    .

Idag har vi varit på barndop till min systerdotter Ronja och Simons lilla flicka det var väldigt fint så som dop skall vara och efteråt var det en bit mat gott som bara den och härligt kak/tårtbord phu gissa om det stramade i resåren efteråt hehe gött som bara den.

 

Här håller Ronja den lilla och hennes Simon står rätt bakom, Ronjas bror Frode håller i den vita lilla mössan och Simons bror med fru står vid sidan av.

Här har vi den stolta(med all rätt) mormodern för första gång min syster Pia stolt som en utställningshöna hihi  

  Här är lillan precis nyfödd. fina bägge två.


I morgon måndag annandag pingst som då är röd dag i Norge skall jag till mina små skyddslingar bina och ta ännu en måndagstitt med lite plock runt dom,jag har en väldigt fin drottning som har en stark bistam i min kupa har jag fått veta och det är ju jättekul,hehe måste erkänna att ju mer jag läser och pysslar med dessa små kryp ju mindre förstår jag vad jag håller på med  ,men detta var bara bra enligt vår lärare för hahaha då blir det inputtat mellan öronen det som är rätt och riktigt ifrån starten och inga genvägar där inte hö hö hoppas inte jag är för tjock i huet bara .  

 

Här sitter ett litet Crainerbi på hallonblomman/bringebärsblomsten utanför i vår trädgård det är inte min lille då mina står i Andebu än så länge,det finns någon runt mig som har kupor så jag får väl ut och snoka runt i nattens mörker för att se vem den skyldige äro som hava lust till sin nästas pollen.

Nu blir det inte mer blogg ikväll folkens men glöm inte att sommaren är här och allt som skall med till stranden skall blåsas upp det kallas samarbete i ett äktenskap/samboförhållande ungarna skall ju ha sitt hehe. Kram på er alla

    

 




 
 
Ingen bild

Inger Myrén

13 juni 2011 21:35

Vilka härliga bilder! Men varför finns det ingen bild på dig i folkedräkt? Det måste man ju ha i Norge på nationaldagen. Likaså på barndop.
Jag har ställt om min blogg nu så jag tror att du kan kommentera även om du inte har ett Googlekonto. Testa så får vi se.
Kram Inger!

Åsa Rönning Mickelsen

18 juni 2011 16:02

Det låter bra då kanske jag kan få fällt några kommentarer på bloggen din hehe. Jag hade ju ingen Sverigedräkt eftersom Drottning Silvia lånat den vett´u hahaha

 
Kim

Kim

18 juni 2011 11:03

Men hoppsan hoppsan!!!
Jag har alldeles missat detta inlägg, sorry!

Ja vi Svenskar är verkligen dåliga på att fira Nationaldagen eller att vara stolta över vårt land och dess traditioner.
Men som utlands Svensk så är jag nu en klar patriot :-))

Barns foton ger verkligen ett annat perspektiv på saker och näsor :D
Vilken tur att du petat näsan ordentligt!

Undrar av vem "lilla Råttan" lärt sig den posen ? :D

En stor krammm

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

18 juni 2011 16:01

Ja man blir en liten patriot när man stuckit hemifrån som sagt,vi hade flaggan på bordet den 6juni så lite nationaldag blev det allt. Lilla Råttan höhö han kan han och är väldigt lärorik tycker mormor hahahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards