smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Bloggdax

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  . 

Det är kaos som alltid här så intet nytt i det. jag väntar nu (inte bara jag) på våren och att mina små bin skall få komma ut,det är en stund kvar och jag hoppas dom klarat vintern som inte varit så hård denna gången .Vi har varit som många fler sjuka i denna fyrkylning eller vad det skall vara så inni den att man tror skallen ramlar av bara man blinkar med ögonen,feber och hosta  . Nog om det.


Jag fick ett tips av min stora tjej Mimmi om en sticksida/strikkeside som heter www.stickamera.se där tyckte hon jag skulle ta en titt för där var det massor av kul och en liten paketbytes historia däe man skriver svar på frågor för att det skall matcha till ett paketbyte med en person att skicka till och den man får paket ifrån,så jätteroligt och hon som lägger ned arbetet på detta är ju helt otrolig    . Jag fick min första paket som heter Vinterbyte. Där skulle vi skriva vad vi förknippade med vinter i smak och vad vi helst stickar på vintern och färger bland annat. Man kan vara med när man bor i Sverige Danmark Norge Finland tror Island var med också. Jag skickade en paket till Finland och själv fick jag en paket från Fjärås en bit från Varberg/Falkenberg.

Paketet var såååå fint  

 Inuti var det med ett hemmagjort sött kort   

och i kortet en hälsning och blogadressen till henne som skickat paketet 

www.farmorspysselh.blogspot.com  gå gärna in och titta på hennes sida.


I paketet så fick jag allt detta

   

 Gissa om jag blev glad    . Så detta här skall jag vara med på fler gånger har jag tänkt,det är olika teman i paketbytet så det är inte alla gånger det passar mig.


Jag har varit och inköpt en rejäl hög med garn, ousch har väl tagit mig vatten över skallen vilket inte alls är ovanligt för min del,har man inte skallen full från förr så får man väl fylla den med något kan tro. Det är en randig kofta med massa olika effektgarner och jag föll för den när jag såg den uppstickad,min stora flicka Mimmi sliter lika hårt med att låta bli att glo på allt stickat och det verkar som dom två små(26-25år) tjejjorna också röket på garn genen hehe.

  

Istället för det blå håriga garnet har jag valt ett mörkt cericefärgat garn,ja så är ju frågan om eller när detta blir färdigt jag är ingen liten kärring att sticka till så jag hinner väl bli både fet o mager o fet igen innan den är klar hahaha.


Nu över till lilla hunden Ozzy som blivit en lite större vovve nu, han var 9månader den 11 feb och min näst yngste onge Dennis  blev 23 år samma dag, vi kalasade lite lätt i stugan sedan for Dennis på  galej med kompisarna.

  

Han blev lite sliten då alla små barnbarnen lekt med honom.

Hade tänk mig att sätta upp en skylt på huset med HÄR VAKTAR JAG! och en respektingivande avskräckande bild på Ozzy så obehöriga förstår att här får dom passa sig. Blir denna bilden bra tro?  

   Eller kanske denna texten: Jag kryssar gräsmattan på 3 sekunder gör du?Jag tar dig!

 

Han känns ju farlig hihihi. 

Nu skall jag börja på mitt stickprojekt så nu hinner jag inte sitta här och knappa in dumheter. 


Stor sommarvarm kram till er alla ,ingen nämnd och heller ingen glömd.

     

 
 
Ingvor

Ingvor

13 februari 2012 12:30

Vilken underbar kofta du hittat, den förstår jag om du ska sticka.
JAg gillar oxå när det är lite olika garn i det man stickar.
Du vovven såg farlig ut..........
Han är ju så söt.
HA det gott
kram

http://www.farmorspysselh.blogspot.com

Åsa Rönning Mickelsen

13 februari 2012 13:11

Ja jag såg koftan på tjejjen i garnaffären och föll direkt ,hon hade mönstret i butiken trots att det var 5 år sedan hon gjort den själv,tidlös kofta ju. Visst är han farlig hahaha,hade en reparatör här som skulle fixa diskmaskinen och suck där stal han verktygen så jag har haft fullt upp att jaga hund. Kram till dig med Ingvor

 
Kim

Kim

13 februari 2012 19:06

Alltid roligt att få ett livstecken från dej!

Paketbyte låter ju jätteskoj, jag gillar paket!
Och toppen om man själv fått förklara sin smak lite först.

Hmmm ni får nog jobba lite mer för att få till elaka foton på din lilla tuffa vovve :))
Jag har några riktiga läskiga foton på mina hundar eller man ser knappt hundarna bara deras tänder, har funderat på att göra en skylt med texten: Ni är sååå välkomna =D

Solig kram till dej!

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

13 februari 2012 23:08

Visst är man barnsligt förtjust i paket oavsett storlek hihi,blir lika glad var gång. Skall jag få Ozzy lite farlig får jag nog be mitt näst minsta barnbarn på 2,5 år hålla honom i kinderna som hon brukar när hon skall pussas på honom,då ser man nästan framtänderna hahaha. Men din skylt känns väldigt välkomnande hahaen tandrad uppe och nere och stig gärna på välkomna. Idag hade jag en reparatr här till diskmaskinen och Ozzy morrade åt mig när jag höll honom i famnen för att han inte skulle äta upp denna man av lycka som han aldrig träffat,jaja fick släppa ned honom och tycke uppstod,vart fall i reparatörens verktygsväska som vi hämtade tillbaka allt Ozzy plockat med sig,skethund hahaha . Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 oktober 2011 18:56

  Det har varit lugnt en period på bloggen. Det har inte varit på grund av för lite att skriva om ,ohh nej tvärtemot.  Min biodling/birökting har gått bra kan jag säga, 13kg sommarhonung och 18kg ljung/lyng honung. Detta har blivit omrört i en veck...

Skapa flashcards