smurfens-dag

Alla inlägg under december 2011

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,ingen snö,bara regn när det kommer,kalla dagar minst +8 och fästingar som härjar runt,aahh det är vinter det. Snö och halt och kyla avskyr jag  ,så var det på pränt,helvetes vintern kommer nog senare bara för det och blir väl tö först i Augusti ,morr fräs.

Ozzy och jag gick en liten runda i solgasset och det var så vindstilla lagom kallt och skönt

  

  

Det enda man kan säga är att sådana här dagar är det för lite av i slutet på December till vanligtvis  .

Annars har inte så mycket hänt,Kajsa   och hennes två små     kom hem och busade med Ozzy,lyckan var stor och tungan hängde efter honom som vanlit när ungarna är hemma,man får massa extra gott i magen med då barnen är så höga att man når upp utan ansträgning att knycka till sig gosaker som korv i bröd eller mackor,hundlivet är härligt  .

Nyårsafton kommer nu lika fort som julen redan vid midsommar. Några av mina barn   och sina familjer firar samman med oss här hemma och på menyn står det kalkon potatis och rödvinssås,kantareller och lite annat smått och gott till detta. Det skall bli jättemysigt    hihi.

  

Någon större ansträgning för andras trivsel blir det dock icke   men mat däremot till alla.

Nu skall det klagas lite här också,mitt ryggskott ser banne mig ut att må riktigt bra i denna kärrings   kropp,ja såpass att det inte heller idag hade tänkt att lämna mig ohh nej,så skall man då jaga en liten kravstor påhittig byracka som bara skall jäklas när han ser man är i 90*vinkel inte bakåt men framåt ousch det är väl tack för detta året kan tro en julaklapp från helvete   hahahaha.

  

Hehe oskyldig till allt bus  

Telefonen ringer och jag fick en trevlig samtalsstund med C.T i Falkenberg om allt och inget,tyvärr ingick i samtalet en bekant G.Z  som gått bort allt för ung,det är inga bra bud sådana bud.

Nej nu är det kvällen i stugan ,Var rädda om er allesamman ni är värdefulla för den ni är och det ni gör STOR KRAM och ett härligt hägrande nytt år .    




Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemligt i bloggen kan tro  . Det har varit lite med lilla vovven Ozzy valpkurs och så har vi varit på små promenader och hemma hos hans kompis som också är en Fransk bulldog 3månader äldre och kolsvart,dom är så fina när dom busar dessa två  .  

Den goe stolen får jag inte ha själv längre då han fann ut hur skönt det var att ligga i den med fårskinn,attans jag får sitta på pinnastolen.  

Min stora kille Martin var hemma en väldigt kort sväng här,blir tyvärr allt för sällan då han kör lastbil    på Bulgarien och vidare ut i länderna. Det samma är det med Dennis han är väldigt lite hemma också,att jag fått samlat ihop dom med minsteman Douglas på samma gång är ju helt otroligt. Samma med mina tre flickor ingen på samma plats för ett foto nej då,får klippa ihop ett eget familjefoto   .  

Bara en mor kan älska denna trion av Daltonbröder hehe  .


  

Mitt lilla barnabarn Ella är inte så glad i Ozzy som det ser ut här oohh nej.  

Men testa gränser när han sover är ju helt okej för då blir man bara påkommen på sikt hehe. Lilla madam är 8 mån nu,tiden flyr.


Det har lackat mot jul sakta men säkert som alla andra år,jag skulle flytta runt glas från mitt ena skåp till ett annat upptäckten där var denna

  

på nedersta hyllan på varje glas står en stolt vagnpark till Leander på 5 och Sander på 3år,inte sjutton kan man bara bryta sig in och röjja i detta,näppe mormors hjärta klarade inte att göra det så alla glasen står kvar,vi fick dricka ur andra hahahaha det gick bra det med    .

Jag har nu vid 50 års ålder fått reda på vem jultomten i egen hög person är och har bildbevis på det också här är han

  

lycklig liten nisse kan jag säga.

 Vi firade julafton här hemma hos mig   och Glenn    .Kim  Kajsa  Dennis  Douglas  var dom enda av ungdomarna som var hemma här ,syrran Pia   kom en sväng också ,vi hade det jättemysigt.


Nu är det kvällen på juldagen och jag har tagit det väldigt lugnt idag,skulle fixa en lampa på morgonen och lyckades dra på mig ett helvetiskt ryggskott så klart    ,har gjort allt som står i min makt att trots smärta och krokighet göra vissa saker med denna kropp för att tja lindra ryggskottet men åt helsicke så klart,jaja det var väl julklappen för all min elakhet hahahahahahaha phu kan inte vara lite heller.

Kram på er allaesamman till nästa lika heta blogg rullas ut på nätet.

Ta det attans lugnt i trafiken och överallt.

 



Skapa flashcards