smurfens-dag

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Åsa Rönning Mickelsen - 6 mars 2011 15:03

     

Den dagen idag för dom som känner mig och mina mindre fysiskt bra dagar skit samma,ny dag i morgon och då får vi se.

  

Detta går jag efter hehe,så är det bara. Glenn  Douglas  och kusin L  är i Kongsberg med 4H på skid/snowboardtur,Glenn   ringde och talade om att det är jättefint där idag sol   o massa folk     och ungdomarna åker så det susar ,duktiga är dom må jag säga.Syrran   Pia står på snowboard också så det hehe blir väl nya höftkulor där i 50 årspresent av sjukhuset kan tänka gamlemor o snowboard ,tufft som bara f..aen  .Mitt barnbarn L    på 4 snart 5 kom hit då pappa skall jobba nu och mamma   jobbar tills ikväll sen kommer hon. Det blev inget litet   barnbarn igår eller inatt så vi väntar vidare, sådana där små kan ju ombestämma sig att bara bli i varma tjocka goa magen lite till och jag förstår dom, huuuhh en sådan kall värld att komma till med snö (ingen snö i Göteborg) och kyla här i alla fall.Har suttit i     och gottatt mig mot altanväggen där är det 20+ i solen enligt mätaren,jag gillar läget men har gått in då det faktiskt blev väldigt solvarmt i ansiktet   men så skönt. Har en gammal klasskompis jag fått kontakt med igen (och fler med henne) via Facebook som bor i Spanien       hon har så sköna bilder i sin blogg (titta gärna in på min länkning varmt hennes sida)Ja tanken finns där tänk om man skulle resa dit och hälsa på henne efter alla år,ja jag kan bara säga att iden glöder väldigt mycket i tankegången,håller den över isen varje fall. Blev lätt oenig med mitt barnbarn L  och hans uttalande av några fula ord precis, jag sa att det är inte lov att prata så och då frågade han mig om jag blir ledsen om han lär mig dom orden  jag höll mig mycket mycket hårt för skratt och såååååg allvarlig ut och sa jag önskar inte lära mig   dom orden nej tack, ungar alltså.Nu blir det en bit pizza med läraren   av fula ord och tills vidare hej ajöss akta er för loppor o löss   

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards