smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Klar dag med lite blåst

Av Åsa Rönning Mickelsen - 7 mars 2011 12:26

Inte lika fint idag som igår men det går åt rätt håll ialla fall med mildgrader,man får tacka för det lilla och för var dag man vaknar.Snacka med min kompis F     idag som haft en allvarsprat på en viss instans i stan idag på förmiddagen.Man skall vara jurist mer än mindre snart. Nog om det. Fysiskt är man som en tågöverkörd 92åring vital med andra ord men hahahahaingen jäkel får till det av di lärde så hur fasen skall jag få till mer än jag kan och begriper. Finnes : sjaskig hängpattad fet kärrinkropp   bytes mot ölmagad manlig kropp så jag slipper diska,städa kan vråla   på hjälp och dricka öl se på tv o köra stor MC och jaga smådamer. Gud så tråkigt liv förresten hahaha. Idag kom min bok om stickning och att göra egna mönster till viss del,ibland finner man något läckert som inte känns helt rätt och då kan det vara bra att göra om det till sin egen fördel. Min bror Per var gift på stenåldern med en tjej M som var innihelsicke (är än idag) på att veva med stickorna och garnet till de flottaste resultat ögat skådat,rejäl kärring det. Ingen lycka varar evigt i paradiset men men man måste knalla vidare i livet vi fyller ju år med högre siffror vart år inte minddre ,alltså kan man inte gå bakåt nej nej. Åkte   till Revetal och handlade garn 2 nystan, såklart tog det precis slut på jobbet av en halsduk som skall sys samman och vikas till en åtta när man trär den över huvudet varmt o gott på halsen den kvarvarande vinter vi har .

Ikväll skall syrran Pia kanske hennes dotter L och jag på gymnastik/trim phuuuu hon damen som leder detta här har i varje fall inte kaffepaus då kan man säga. Efter detta känns det som man sett ljuset i tunnelen som då är tåget som kört över en inte bara en utan två gånger, ja vi har hoppet uppe och går torsadagar med för att som fakirerna vara säkra på att smärtan och "välbehaget" är på plats. Så om ni missar att hälsa på mig när vi möts känner väl inte igen mig i denna nya atletiska kropp jag bär runt på nu mera hahaha.   

Till vänster har vi då Pia  fri tolkning av henne till höger hahahaha.Dagen idag var inte som igår ,hejhopp lillesnopp 

 
 
Kim

Kim

7 mars 2011 15:47

Håller tummarna för dej ikväll!
Tänk på att det vore praktiskt om du kan stappla fram lite imorgon ;D
Jag borde också röra på fläsket, men det är ju så jobbigt (fniss!)

Ha det gott och hälsa Pia :-)

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

7 mars 2011 20:54

Huff gelenskap på gamla dagar men står jag på kanske jag får bonus av fröken att sitta o glo på dom andra på Torsdag hahahaha skall hälsa den andra vitala halvan av oss två hehehe

 
Ingen bild

Inger Myrén

7 mars 2011 19:19

Du är rolig du Åsa. Starkt med gympingen. Även det, nästan som förr när vi var på Trim ihop. Ge inte upp!! Kom igen bara!!! Tjohooooo

Åsa Rönning Mickelsen

7 mars 2011 20:51

mm m hänger på värst av allihopa hahaha som i gamla dagar stånk o pääässs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards