smurfens-dag

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Åsa Rönning Mickelsen - 30 juli 2011 14:31

   Nu är det sommar och sol varmt så det håller  ,

hoppas alla tänker på att dricka massa vatten så ni inte durar av helt.  

Hehe det håller med vatten då.


Beviset på värmen på vår altan just nu      

Det blir fint att se tillbaka på när vintern kommer,den kommer väl som vanligt tänker jag när man minst vill det.


Igår Fredag29/7 var det en minnestund i Horten för massakeroffrena i Oslo och Utöya. Hortensmannen Vilfred Solberg gick ut i gjengangeren(lokalbladet här) med att han ville att mc folk skulle möta honom i Skoppum och gå i en kortege ned till Horten ,tyvärr blev vi bara fem stycken fyra killar och jag då ensam kärring vi var få men starka och det var faktiskt väldigt sött våran lilla kortege vill jag säga.  Inne på torget i Horten var det tal och sång en fin uppslutning av folk med blommor i händerna,många kanske direkt berörda om inte så är vi alla illa berörda av detta. Detta är allas stora sorg förutom den sorgen vi kan ha  personligen,vilken jäkla strid livet är på gott och ont. Men vi måste bara gå vidare så gott vi alla kan.Det är ju bara du och jag som kan leva våra liv vidare så gott det går.Glömmer gör man aldrig.

 

Mina fina grabbar har njutit i poolen hehe fina poolen som inte går av för hackor på våran gräsmatta folkens hehe, stor blå och fin hahaha skit samma liten söt och tar inte så mycket vatten och fyller sin funktion trots storleken, så vet ni det storleken spelar ingen roll bara det fungerar .    

Här sitter mitt gäng Douglas(sonen) Andreas(barnbarn) Leander (barnbarn) 

Men säg den lyckan som varar   

Hajjen hajjen kom även i dessa farvatten och phu då gäller det att rädda armar och ben så nu ligger hajjen och vaktar på sitt offer i baljan den blå.


Ozzy fick sig ett bad iallafall med hajjen som sällskap,det gick bra denna gången.

Som ni ser lilla näsvisa vovven hel och fin efter hajbadet.


Nu blir det stilla några dagar på bloggen, jag skall på porslinsmålningskurs

i Reftele Stora Segerstad skola (är en lantbruksskola) så för den som vill göra en utflykt och hälsa på säger jag varsegod och titta in, ni hittar oss säkert bara att fråga folk där.

Stor kram från en gam.    

  

Pass upp i sommarens rötmånadstid hehe använd skallen.


Ovido - Quiz & Flashcards