smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Dennis på långtur

Av Åsa Rönning Mickelsen - 10 maj 2011 18:57

Dennis   är med tanktrailer uppe i Nord Norge han sände bilder från Nessna paralellt med Mo i Rana så vackra bilder men tyvärr snö på fjällen         Han talade om att det är otroligt vackert där han är mot polcirkeln och jag tror honom. Så detta är bilder i motsats till den vackra varma utsikten Kim   i Spaninen   sänder bilder från ,vackert på båda håll men kallare här i norden.

Gårdagens birökt/biodlingspraktik gick bra jisses vad spännande när vi öppnade bikupan och lyfte upp en sådan där ram,där satt MASSVIS av bin överallt på sina ramar och drottningen fick vi också sett,hon var märkt med en slags lack på ryggen så man vet från vilket år hon är,färgkoder för varje år.Dom var jättesnälla förutom ett bi   som stack mig inne i byxan på låret ,aj som faen   men det blev ett litet stick som inte svullnade ens utan gick över efter bara några få minuter,kanske tål jag bin eller är dom inte lika stronga i gadden som sura getingar vet inte men bra gick det.

Nu skall vi ha praktik var måndagar framöver  och ja, jag gläder mig och backar inte ut, säger som Pippi Långstrump -Detta har jag aldrig gjort så det klarar jag!   

Tog mig en tur till garnaffären i Åsgårdstrand och skulle "bara" ha ett nystan vilket såklart ändade upp i ett kilo beställt garn till en stickad väst i brunt,hon ringer när leveransen står för dörren tack för det.  Att det inte går att bara gå in och gå ur en sådan butik huff hihihi var är självdiciplinen tro??. Dammsugningen som "gjordes" häromdagen blir NU i stället så jag går nu........och gör det nog .......nu.

Kram från en gam       


 
 
Kim

Kim

16 maj 2011 16:26

Vacker men hu vad det ser kallt ut, fast han har det ju varmt och fint inne i hytten.

Jag svullnar upp ordentligt av bistick, så jag tänker inte bli smittad av din nya hobby.
Men jag äter gärna upp din honung ;D

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

16 maj 2011 23:14

Ja det var lite svalare uppåt där Dennis var i Narvik men nu är han hemma i "värmen" igen . Bisticket gick över efter en liten stund på mig men är man allergisk är det absolut ingen bra hobby så jag får fylla en resväska med honung i stället hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards