smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Fredag Lördag Söndag

Av Åsa Rönning Mickelsen - 9 maj 2011 12:47

FREDAG:Ja dagarna bara går och nu är vi en bit in i Maj månad det är inte till att tro. I fredags var Glenn  och jag   på en liten tur till Ekeberg lite ovanför Oslo det är marknad där med gammalt porslin bil/traktor ja nästan allt maskinellt i delar till försäljning. Jag har inte sett så mycket bös/skit på en enda gång och gudarna vet var dom får det ifrån. En skall stod och sålde hör och häpna TOMMA askar som det legat lampor i ????? Dom var inte antika precis så vad har man dom till?? Traiga kaffekoppar prydnadssaker likaså är det till att sälja på grund av värde borde dom behålla det själv. När jag ser ner i min brötiga källare ser jag bara guuuuuuld och värdefullt skit. Men för att inte tala om folket som tassar runt på sådana här ställen WOOOOOW snacka om orginal alltså och så får man inte peka o ropa KOLLA DEN DÄR VA! nu utgår jag från att dom tänker det samma om mig hahahaha. Vi handlade inte där utan bara tittade bös har jag hemma och det blir länge tills jag åker dit igen nu har jag varit där och dett i alla fall trevligt så läänge det varade.

LÖRDAG: fick ruskat liv i min käre duktige man och husbonde  hade fått en ide´IGEN gällande trädgården, tänkte att samla alla blommor i ett land och ha prakten där istället för den lilla spridning som nu är av "rabatter". Frukost inmundigades och jobbplaneringen stod jag för,husbonden  klagade efter vart på kraftig huvudvärk och jag undrade varför detta kom så plötsligt ,- kärring ideer så klart svarade han kan inte ger mer än skallebank. Hehe huff då! Han gick till atack på några förvildade buskar och rensade rent så nu skall bara jordfräsen startas och sedan skall det "efter vart" bli en fin rabatt till blommorna.

SÖNDAG: Glenn   och Douglas   stack med Björn   på museet till Rjukan(tror det stavas så) på upphittartur av gamla maskiner som kan släpas hemöver till museet.Douglas   berättade om allt som dom sett i maskiner och att dom varit framme på ett ställe där det bodde en väldigt speciell man (byggdeorginal) Han skrattade lille mannen och jag förklarade lite granna att dessa orginal får tyvärr inte finnas kvar snart i vårt "rena" samhälle och det förstod han unge mannen. Eftersom min älskade Glenn  och dito av hans kamrater       har en viss procent av orginal/byfåne i sig är jag inte rädd att missa dessa exemplar hahahahaha håller att ta en kaffetur till Traktormuseet och träffa detta härliga gäng,är nog tusan likadan själv så det är väl därför blind höna hittar korn kan tro hehe.

Personligen tog jag mig en tur på två hjul till min kompis Fröydis där det var servering och massa babbel o skratt i vanlig ordning med hela goa gänget i hennes stuga,mätt o glad gick färden vidare i tre mil sedan var det Söndagskväll jag satte mig på altanen stickade och hörde grannens fina hästar gnägga galoppera i hagen sin.

Hopp och hej kille som tjej       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards