smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Ett litet uppehåll

Av Åsa Rönning Mickelsen - 5 april 2011 20:14

Ja uppehållet gäller inte vädret som idag är regn utan skrivandet från mig på bloggen här.Kim   fyllde 25 år i söndags den 3/4 vi var på litet kalas i stugan och gottade oss,telefonen   låg på bordet och vi väntade spänt på rigning Mimmi o Henrik var på förslossningen skulle det ske något inna 2400 tro? Jodå 1756 kom lilla madam Elofsson till världen 3890gr och 51 cm,  

Lilla Madam i egen hög person,skall få se henne runt påsk   var det tänkt så här långt det skall bli jättekul att träffa alla tre barnbarnen igen i Mölndal.Tyvärr blir det inte så ofta som man skulle vilja men så fort chansen ges så åker   vi emellan varandra. Nu har vi tre som fyller den 3/4 tjejjer Faster Anki  ,Kim     och lillan   hehe tjejjdagen.

Frysboxen fick jag tömt om lördagen den gamla alltså till två små nya boxar  

full frys kan man kalla eländet bägge blev helt till topps fyllda men väldigt bra istället för att ha en halv frys som bara frostar igen och som vi numer inte fyller eftersom alla utom en unge har eget hushåll ekonomiskt ser jag det när jag kan stänga av en om det behövs. När man tänker tillbaks på handling av matvaror som mjölk och potatis som inte är det lättaste att bära blir man besviken att man inte ser ut som Hulken muskulärt hehe det kånkandet gjorde en gång att cykelstyret knäckte av haha småhandel till 5 ungar phu,nu mer ruttnar potatisen och mjölken surnar om man köper hem samma antal som förr.

Jag håller på att sticka på en tunika som börjar bli tråkig ....har kommit till armarna och det skall läggas till maskor efter antal cm så man får hela tiden koncentrera sig på att göra rätt annars kan det fort bli gör om gör rätt. Fick en sms av min kompis L.E att hon fått förlängt på ett jobb hon var med all rätt kanonglad,hon är duktig som tusan (har jobbat samman) så jag hoppas hon får fast.

Dennis   var iväg med storbilen här på Eu kontroll/besiktning och den gick rätt igenom phuuu men gissa om Dennis   gottat sig hehe det är en Dodge Ram 2500 liten lastbil så han   har rullat runt i byggden och med mor vid sidan av då jag skulle handla.Den ungdomen   den ungdomen hö hö.

 Biodlar kursen teori var sista gången om måndagen sedan skall vi var måndag på praktiska möten och få det hela att fungera phu blir spännande ,vad har jag gett mig in på    ?? Ja ja har man gått i stormig motvind förr i livet så är är det inga problem utan att det går att lösa om inte till fullo  så till viss del. 

 Nu skall jag läsa några bloggar till mitt kaffe och återkommer vidare.Kram på er alla trallaaaa      

 
 
Kim

Kim

5 april 2011 21:38

Inte långt till påsk så du behöver inte vänta för länge till att se det nya undret ;-))

Tre tjejer på en dag...oj vilka fester det kan bli!

Bin sticks ju!! vet du inte det?
Men lite av honungen får du allt ta med dej när du kommer hit ;D

Jag borde också vara en Hulk, tänk alla skottkärror med hästskit , vatten hinkar, hinder och dragtävlingar mot häst jag haft och ännu till viss del har :D
Mysko!

kramm

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

5 april 2011 22:20

Gläder mig till påsken,kvasten får stå till nästa år inget blåkulla i år hehe. Skal ta en kväll och fila ner alla gaddarna på bina så dom inte sticks eller kanske dressera dom till folkskick hahaha,lite av ett jobb .Fyller väskan med honumng och ner till dig du ser alla myrorna efter mig på flygplatsen hahaha. Ja hästaskit o matvaror borde ge kraftig atletisk kropp men inte faen inte enbart öl bygger våra kroppar hahaha framtill i så fall.Kram

 
Ingen bild

Inger Myrén

5 april 2011 22:03

Grattis mormor! Så många barnbarn som du har nu så måste det innebära att du är äldre än mig, eller??? Så söt hon är den lill Madamen. Har en jobbarkompis i LAholm som också börjat med biodling. Vad fasen är det för nåt att hålla på med? Glöm för tusan inte rymddräkten när du ska ut med dessa småkryp som bara sticks.
Kram Inger

Åsa Rönning Mickelsen

5 april 2011 22:17

Hahaha ja jag känner mig som mormor 92år ibland men visst är det roligt med di små liven. Biodling vet du Inger ger honumg och bivax till tväl och skönhetskrämer hahaha anledningen att man startar vid 50 är hysterinn för dyra rynkcremer hö hö .Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards